Vetrni park Silbersberg
Richard Rieder

Izziv
Alpske vetrne elektrarne
Na Štajerskem se širitev vetrne energije nadaljuje. Na 1358 metrov visokem Klammkogelu pri Silbersbergu nastaja manjša vetrna elektrarna s skupno štirimi vetrnimi turbinami, vsaka z močjo 3,45 megavata. Prangl je dobil naročilo za transport posameznih delov sistemov od vznožja do lokacije in seveda za montažo vetrnih turbin.
Naša rešitev

Dobra priprava
Prangl si je skozi leta ustvaril ime kot specialist za vetrne elektrarne – ne glede na to, ali gre za prevoz občutljivih delov ali postavitev kompleksnih sistemov. To je bil zagotovo eden od razlogov, zakaj je družinsko podjetje prejelo tudi nalogo prevoza komponent novega vetrnega parka pri Silbersbergu po gozdni cesti na goro ter skrbelo za njihovo postavitev. Ker so bili odgovorni sodelavci tako v predprojektni kot tudi v fazi načrtovanja v stalnem stiku z upravljavcem vetrnega parka, je bilo mogoče projekt popolno načrtovati.

Pravilna izbira opreme
Zelo natančno je morala biti načrtovana naloga prekladanja oziroma raztovarjanja na logističnem mestu v dolini. Tam sta bila na voljo 400-tonsko rešetkasto dvigalo in 350-tonsko teleskopsko dvigalo, da sta naložila komponente na ustrezna transportna vozila. Končno je bilo treba prevoziti od šest do osem kilometrov po gozdni cesti, ki je bila posebej pripravljena za te namene, z nakloni do 16 odstotkov. Za to nalogo so bili primerni le samovozeči transporterji. Dve napravi, ki sta bili uporabljeni za to nalogo, sta potrebovali približno štiri ure za zahtevno pot.

Premišljeno zasnovan koncept dvigovanja
Paralelno s transportom na goro so začeli z gradnjo naprav. Na gradbišču sta bila na voljo 150-tonsko in 230-tonsko teleskopsko dvigalo, da sta raztovorila vse dele in izvedla različne predhodne namestitve. Za dejansko postavitev sta bila odgovorna 650-tonsko rešetkasto dvigalo in 220-tonsko teleskopsko dvigalo. Mobilizacija dvigal in potrebne tri prestavitve dvigal so predstavljale izziv zaradi specifične topografije. Za vsako napravo so najprej dvignili štiri segmente stolpa, katerih teža je znašala med 41 in 63 tonami, premer pa med 3,65 in 3,90 metra.

Natančno delo
Gondola (3,4 metra x 4,2 metra x 12,8 metra, 75 ton), hub (3,8 metra x 3,8 metra x 5,5 metra, 32 ton) in pogonski sklop (51 ton) so bili dvignjeni. Nato so prišli na vrsto rotorji dolžine 57,2 metra in teže 13,3 tone. Da je montažna ekipa na višini lahko pritrdila vse komponente, je bilo treba vsak dvig izvesti z največjo natančnostjo. Zahvaljujoč Pranglovi strokovnosti so dela potekala brez težav. Vetrne elektrarne bodo še letos priključene na omrežje in bodo po izračunih pokrile energetske potrebe približno 8.000 gospodinjstev.
