Cementarna
Damir Kralj

Izziv
Novo oporno kolo za rotacijsko peč
Posebna naloga je privedla ekipo Prangl v Deskle v Sloveniji. Tam je bilo treba rotacijskemu pečnemu sistemu v lokalni cementarni namestiti novo oporno kolo. Ker ima cev naprave premer več kot pet metrov, to ni enostaven podvig. Pri demontaži starega in montaži novega opornega kolesa je bila potrebna največja previdnost.
Naša rešitev

Prva uporaba 500 tonskega teleskopskega dvigala
Naročnik za vzdrževalna dela v cementarni (to je edina cementarna v Sloveniji in največji zaposlovalec v osrednjem Posočju) je nalogo dodelil rumenim strokovnjakom. Sodelavci podjetja Prangl so po natančni študiji izbrali novo 500-tonsko mobilno dvigalo kot glavnega izvajalca za to nalogo. Kot pomožno dvigalo je služilo 160-tonsko teleskopsko dvigalo. Med občutljivimi deli na rotacijskem pečnem sistemu je bila proizvodnja seveda ustavljena. Preden so lahko dvigi sploh potekali, je bilo treba najprej prerezati cevni del z starim opornim kolesom.

Tandemski dvig
Obe teleskopski dvigali sta bila postavljena ob cevovod, tako da sta lahko optimalno opravila svojo nalogo. Predhodno izrezan del je bil odstranjen z mobilnim dvigalom kapacitete 500 ton. S pomočjo več moških in vrvi so ga premaknili mimo sosednje zgradbe v pravilno pozicijo, nato pa je bila obremenitev odložena z dvigalom kapacitete 500 ton. Nato je bil z uporabo 160-tonskega dvigala v tandemu dvignjen in obrnjen v horizontalni položaj. V naslednjem koraku so stari 80-tonski pogon dvignili skupaj z dvema motorjema. Potem je bil na vrsti novi pogon. Nato je bil na vrsti nov pogon.

Nov pogon
Tudi nov pogon ima dva motorja, vendar je s težo 33 ton skoraj lahka različica predhodnika. Bil je dvignjen, postavljen v končni položaj in montiran. Nato je sledilo novo podporno kolo – del cevi s težo 131 ton in premerom 5,14 metra. Pranglovi dvigali sta ga postavili skupaj v tandemu. Montažerji so na obeh straneh okoli zaobljenih delov napeljali jeklene vrvi za glavni dvig. Dvigalo kapacitete 500 ton je nato previdno prevzelo težko obremenitev in jo počasi dvignilo.

Popolni proces
Ponovno je bilo podporno kolo z vrvmi s tal previdno usmerjeno v pravilen položaj. Delavci so čakali na nadomestni del na obeh koncih cevi, da bi ga v majhnih korakih namestili. Na koncu je bilo novo nosilno kolo privarjeno nazaj na cev. Dve avtodvigali sta – tako kot celotna ekipa – delovali izjemno zanesljivo: 160-tonsko dvigalo s polmerom 6 metrov in teleskopsko roko s 13 metri. 500-tonski velikan je bil konfiguriran za prvo uporabo s polmerom 11,5 metrov in teleskopsko roko 24 metrov.
Storitev
Panoga
