Termoelektrarna
Fritz Hochstrasser
Dubravko Križnjak
Damir Kralj
Izziv
Logistični izziv zaradi neugodnih prostorskih razmer
Z izjemnim tehničnim znanjem in ustrezno specialno opremo je mogoče z vidika gospodarnosti optimalno rešiti tudi tesne in/ali utesnjene situacije na gradbišču.
Naša rešitev
Razkladanje in vmesno skladiščenje v pristanišču
Z 92 metrov dolgo ladjo so bili dobavljeni dva generatorja in dve plinski turbini za Termoelektrarno Toplarno Ljubljana. Tudi že pretovarjanje do 92,5 tone težkih komponent je organiziralo podjetje Prangl. Glede na stroge varnostno-tehnične predpise proizvajalca so bili deli vmesno skladiščeni na posebnem pokritem območju Luke Koper. Tudi za ta del je bilo odgovorno podjetje Prangl.
Prevoz težkega tovora
Posebni prevozi do 13,5 metra dolgih komponent zahtevajo natančna preverjanja. Ker je skupna masa transporta znašala do 186 ton, smo morali pregledati statiko mostov in viaduktov. Poleg tega smo poskrbeli za začasne spremembe v prometnem režimu in tudi za ukrepe za nadzor prometa. Vse to smo zajeli v izdelani obsežni strokovni študiji in uskladili s stranko. Na koncu smo uporabili transportne enote, ki so v dolžino merile do 46 metrov in imele do 18 osi – zaradi značilnosti cest so se prevoza lahko lotili samo najboljši vozniki tovornjakov.
Pretovarjanje in zapore cest
Zaradi ozkega prostora na gradbišču smo za dokončno namestitev morali najti alternativno rešitev. Ker tovora z nekajmetrskimi težkimi tovornimi vozili ni bilo mogoče prepeljati do gradbišča, smo generatorja in plinski vzmeti preložili že na cesti, ki je bila ta čas zaprta za promet. S hidravličnim dvižnim portalom PHP 63 smo štiri komponente za elektrarno preložili na samovozni modul za prevoz težkega tovora s 6 osmi. Z oddaljenim upravljanjem smo komponente nato na teh samovoznih modulih eno za drugo prepeljali na mesto raztovarjanja.
Dokončna namestitev
Vstavljanje samovoznega modula za prevoz težkih tovorov je bilo mogoče izvesti le z največjo natančnostjo in previdnostjo. 127,5 tone težke tovore smo skrbno premikali meter za metrom. Končni dvig komponent elektrarne smo lahko opravili samo s hidravličnim dvižnim portalom z največjo nosilnostjo 1.068 ton. PHP 534, ki je bil nameščen na posebnem sistemu za narivanje, je te naloge opravil suvereno. Po raztovarjanju samovoznega modula smo bremena postavili na 48 metrov dolg tirni sistem in jih na koncu namestili do milimetra natančno. Sodelovanje rumenih strokovnjakov iz več držav je še enkrat delovalo brezhibno.