Parni kotel
Izziv
Objekt, večji od enodružinske hiše
Družba Prangl je po skoraj enoletni načrtovalni fazi uspešno zaključila interdisciplinarni projekt posebnega razreda. 140-tonski parni kotel z neobičajnimi dimenzijami 16 m dolžine, 9 m višine in 6 m širine je bilo treba prepeljati po vodi, po cesti, raztovoriti in dvigniti ter namestiti.
Naša rešitev
Razkladanje z goseničnim dvigalom nosilnosti 400 t
Za prevoz je bilo treba kotel neobičajnih dimenzij že pred nakladanjem v Srbiji obrniti in prekucniti na stran. Z rečno ladjo je tovor prispel do nekdanje jedrske elektrarne Zwentendorf. Ker tam nabrežje ni utrjeno, rečna ladja ni mogla pristati neposredno ob njem. Posledično smo morali uporabiti razkladalno dvigalo z velikim dosegom. Z goseničnim dvigalom nosilnosti 400 t in s 24-metrskim dosegom smo kotel dvignili iz vode. Gosenično dvigalo (brez tovora) je tehtalo 530 t. Zaradi velike teže je bilo treba predhodno ponovno izmeriti nosilnost vseh zadevnih stojnih površin. Dodatno je razkladanje zavarovala in nadzirala rečna policija.
Prevoz z vlačilcem s štirikolesnim pogonom in priklopnim modulom za prevoz težkih tovorov
Vlačilec s štirikolesnim pogonom in močjo 626 KM ter s 16-osnim modulom za prevoz težkih tovorov je za šest kilometrov dolgo pot potreboval pribl. štiri ure. Prevoz je na številnih mestih zahteval kar največjo previdnost. Že na območju JE Zwentendorf je bilo treba obrniti in/ali odstraniti luči, prav tako del ograje in del izhodnih vrat. Zaradi ogromnih dimenzij (parni kotel je večji od enodružinske hiše) je bilo treba ponekod na poti odstraniti tudi drevesa ali prometne znake, na krožiščih in ovinkih pa namestiti podložne povozne plošče. Dva ovinka je bilo treba celo razširiti. Ker je bila varnostna razdalja do nekaterih električnih vodov premajhna, je bilo treba pred vožnjo pod njimi izklopiti tok.
S tandemskim dvigom pravilno obrnjen ter natančno dvignjen in nameščen
Na meji z elektrarno nas je ovirala trasa cevi, ki je predstavljala dodaten izziv. Z goseničnim dvigalom nosilnosti 400 t, ki smo ga v treh dneh razstavili ob vodi in ponovno sestavili v Dürnrohru, smo 140-tonski parni kotel previdno dvignili čez »oviro« in ga v istem delovnem koraku premestili 70 m naprej, na območje elektrarne. Nato smo tovor v tandemu (z dodatnim teleskopskim dvigalom nosilnosti 250 t) ponovno obrnili v pravo smer in z zadnjim dvigom namestili v končni položaj. Razdaljo smo premagali tako, da smo gosenično dvigalo skupaj s tovorom prepeljali v bližino kotlovnice, kjer smo tovor namestili na milimeter natančno.
Celotni logistični koncept od Pranlga – vključno s pomožnimi nalogami
Stranka družbi Prangl pri tem naročilu ni zaupala samo celotne logistične zasnove (prevoz po vodi in po cesti, raztovarjanje, upravljanje in nameščanje), temveč tudi vsa odločilna pomožna dela. Preverili smo nosilnost tal na območju elektrarne in pripravili mesto postavitve dvigala. Za to smo uporabili 240 podlog za bagre iz visoko obremenljivega lesa. Pranglov oddelek za inženirstvo je zasnoval tudi posebne obese. Drugo strokovno podjetje je nato izdelalo ustrezne komponente. Seveda je družba Prangl prispevala tudi vso preostalo dodatno opremo, kot so teleskopski viličarji in zglobne delovne ploščadi. Tako je še enkrat neizpodbitno potrdila dejstvo: čim kompleksnejši je projekt, tem pomembnejša sta načrtovanje in zanesljiv partner.