Sanacija mostu
Izziv
Obnova stebrov mostu
Kar se je pred sedmimi leti začelo kot raziskava, ki jo je podprl Prangl, bo Prangl zdaj tudi dokončal: na Jauntalovem mostu se prenavljajo stebri. Položaj stebrov mostu v Dravi je zahteval izjemen koncept, da so lahko dela izvedena.
Naša rešitev
Razširitev Jauntalovega mostu
Od leta 1999 se gradi 130 km dolga proga Koralmbahn, s katero je bila prvič vzpostavljena neposredna železniška povezava med Štajersko in Koroško. Zahvaljujoč hitrosti do 250 km/h bo vlak prevozil pot Gradec – Celovec v samo 45 minutah. 430 metrov dolg Jauntalbrücke je pomemben odsek. Z višino 96 metrov nad vodno gladino Drave je to najvišji železniški most v Avstriji. Da bi lahko zadostili novim zahtevam visoko zmogljive železnice, se prejšnja enotirna jeklena konstrukcija nadomešča z dvotirno.
Potreben je poseben koncept
V sklopu predelav bodo ostali edini elementi štirje mostni stebri z višino med 60,5 in 76,9 metra. Leta 2015 so bili podvrženi natančnemu presojanju s pomočjo podjetja Prangl. Sledila je potrditev statike in končno pričetek generalne obnove stebrov. Tudi tokrat so bili za pomoč angažirani strokovnjaki podjetja Prangl. Zaradi višine stebrov, izpostavljenosti sredi Drave, velike strmine in neprehodnega terena na brežini ni bilo mogoče uporabiti ne avtodvigal ne delovnih ploščadi – kot je bilo pri prvem delu.
Rešitev: viseče delovne ploščadi
Osem visečih delovnih ploščadi z dolžino košare 8 ali 12 metrov in nosilnostjo do 760 kilogramov so pripeljali na obrežje Drave. Tam so jih naložili na plavajoče ploščadi, za katere je bilo na območju pomolov zgrajeno ločeno pristanišče. Viseče delovne ploščadi so nato s pontonom prepeljane do ustreznega stebra in s posebno konstrukcijo pritrjene na stebre mostu. Na ta način so bila potrebna obnovitvena dela opravljena tudi na težje dostopnih mestih.
Pripravljeno za železnico Koralm
Stebre mostu smo očistili z visokim pritiskom, zapolnili vse razpoke in luknje ter jih ponovno premazali. Zato so dobro opremljeni za novo obdobje stare železniške proge. Predvidena uradna otvoritev novega mostu je decembra 2023, saj bo takrat začela voziti Koralmska železnica, vsaj na koroški strani. Hitra proga naj bi v celoti začela delovati leta 2025. V podjetju Prangl smo ponosni, da smo sodelovali in prispevali svoj del pri tako pomembnem gradbenem projektu.