Jauntalski Most Čez Dravo
Karl-Heinz Tirof
Izziv
Kontrolna dela na stebrih mostu
Železniški most čez Dravo v dolini Jauntal, zgrajen l.1964, naj bi podprli še z drugo nosilno konstrukcijo. Predhodno je bilo treba zagotoviti, da lahko obstoječi nosilni stebri mosta prenesejo to breme. Za hitro izvedbo preverjanja, ogledov in vrtalnih del je bila zadolžena družba Prangl.
Naša rešitev
Nenavaden izziv za družbo Prangl
S skupno dolžino slabih 430 m in višino 95 m je Jauntalski most vse do danes eden najvišjih železniških mostov v Evropi. Projekt predvideva čisto novo jekleno nosilno konstrukcijo, nameščeno na obstoječe stebre mosta. Ojačati je treba tudi podporne konstrukcije na obeh obrežjih in prilagoditi glave podpornih stebrov mosta. Za ta namen je treba betonske stebre iz 60-tih let dobro preveriti. Z jedrnim vrtanjem bodo strokovnjaki ugotovili, ali je most dovolj vzdržljiv za te posege.
Najete delovne ploščadi dostavljene z ladjo za prevoz težkih tovorov
Skupaj z ekipo Avstrijskih zveznih železnic (ÖBB) smo izdelali koncept: z 12-metrskimi, visečimi delovnimi ploščadmi smo našli gospodarno rešitev za ta podvig. Za dostop do stebrov, ki stojijo v Dravi, smo morali poklicati na pomoč avstrijsko zvezno vojsko. S posebno ladjo za prevoz težkih tovorov so viseče delovne ploščadi, od bližnje elektrarne Žvabek do mosta, prepeljali 4 km proti toku Drave. Druge možnosti dostave delovnih ploščadi v tem primeru nismo imeli.
Popolno usklajeni nalogo uspešno opravili
Na cilju smo svojo opremo najprej pravilno pritrdili. In dela na 90-metrskih betonskih stebrih mosta so se lahko začela. Ker se je vrtalo samo na določenih mestih, je bila možnost premikanja zelo pomembna. Sicer kemijski preskus vzdržljivosti mosta ne bi bil izvedljiv. Kljub temu nenavadnemu izzivu, smo lahko vsa dela zaključili pravočasno in v zadovoljstvo vseh udeleženih.