Vetrna elektrarna Podveležje
Andreas Schneider
Dubravko Križnjak
Naša rešitev
Celovita logistična zasnova
Po zaključku projekta bo vetrna elektrarna Podveležje imela skupno moč 48 MW in bo letno ustvarjala 115 GWh toka. Zaradi bogatih izkušenj je podjetje Prangl lahko prepričalo s celovito zasnovo transporta in dvigovanja. Podjetje Prangl je ekskluzivno pokrivalo vsa področja: raztovarjanje ladij, vmesno skladiščenje, posebni prevoz do lokacije vetrne elektrarne, predhodno raztovarjanje, predhodna montaža in glavna montaža vseh komponent. Ta projekt na izjemen način potrjuje, kako pomemben je ekskluzivni partner pri vseh področjih prevoznih in dvižnih del.
Čezmejno sodelovanje
Ker Bosna in Hercegovina ni del Evropske unije, je bilo potrebno čezmejno sodelovanje sodelavcev podjetja Prangl iz Avstrije, Slovenije in Hrvaške. Treba je bilo obvladati različne izzive, ki so jih ustrezni državni strokovnjaki reševali posamezno ali kot del ekipe. Zahvaljujoč tesnemu in profesionalnemu sodelovanju je bilo mogoče rešiti tudi nujne spremembe zasnove med dejansko izvajalno fazo. Zgodnje vključevanje logističnega načrtovanja je pri tovrstnih projektih odločilno za uspeh.
Kompleksna logistika
Pomorska plovba je vse komponente prepeljala v pristanišče Ploče (Hrvaška), s tamkajšnjimi pristaniškimi dvigali so jih raztovorili, poskrbeli pa so tudi za vmesno skladiščenje na rezerviranih odstavnih površinah. Posamezni deli so bili potem v jasno določenem vrstnem redu z ustrezno specialno opremo – denimo transporterjem lopatic vetrnih turbin – neposredno prepeljani na lokacijo za vetrno elektrarno. Pri tem so transportne dolžine segale do 74 metrov. Dodatno je bilo treba en mejni prehod zaradi ozkih mest obsežno predelati. Tudi tukaj je podjetje Prangl odigralo vodilno vlogo.
Stopenjska zasnova montaže
Predhodna montaža obeh prvih stolpov z maso 68,5 tone je potekala s teleskopskimi dvigali nosilnosti 500 in 220 ton. Nekoliko časovno zamaknjeno so bile postavljene preostale vetrne turbine z dvigalom z rešetkasto roko (sistemska dolžina: 124 metrov, skupna masa: 524 ton). Najtežje je bilo dvigniti strojnice s posamezno maso 80,5 tone in kompletne rotorje s posameznimi masami 77 ton. Ekipa za dvigala je uporabljala teleskopski dvigali nosilnosti 130 in 95 ton ter teleskopski viličar nosilnosti 7,2 tone.