Vetrna elektrarna herrenstein
Izziv
Študija izvedljivosti za vetrno elektrarno Herrenstein
Že oktobra 2013 so pri družbi Prangl naročili študijo izvedljivosti. Šele z njo je bila zagotovljena uspešna izvedba projekta. Dve leti pozneje je bilo znova potrebno preverjanje – tokrat za večje vetrnice. Tudi druga študija izvedljivosti se je izkazala za pozitivno.
Naša rešitev
Največje vetrne turbine Avstrije na gorskem terenu
Lokacija vetrne elektrarne je na Hochwechslu (najvišji vrh sredogorja Wechsel), na nadmorski višini pribl. 1.400 m. Šest turbin na 94 m višine in s premerom rotorja 112 m – to so trenutno največje vetrne turbine, postavljene v avstrijskih gorah. Zaradi gladkega poteka del je družba Prangl prejela ekskluzivno naročilo za izvedbo vseh logističnih nalog. Dostava vseh komponent, vmesno skladiščenje, gorski prevoz in montaža dvigala.
Veličastno prekladanje na samovozni transportni modul
Cestni prevoz 62-tonskih jeklenih stebrnih delov je nanesel skupno transportno dolžino 55 m. Na prelazu Feistritzsattel sta dva zavoja, ki jih s to transportno dolžino ni bilo mogoče prevoziti. Zato je bilo treba tovor premestiti na samovozni modularni transporter. Zaradi pomanjkanja prostora je premestitev potekala brez dvigala. Takšne tehnike premeščanja svet doslej še ni videl. Samovozni modul za prevoz težkih tovorov smo z daljinskim upravljanjem zapeljali pod 1,7 m visok prosto vrtljivi adapter za prevoz rotorskih lopatic vetrnih turbin. Modul z adapterjem smo nato znižali in nanj postavili jekleni kos. Nato smo se s tem težkim tovorom podali na 17 km dolgo gorsko vožnjo.
Naprava (adapter) za prevoz rotorskih lopatic VT na večosnih transportnih modulih z vlačilcem na štirikolesni pogon.
Prvenec v Evropi je bil tudi prevoz slabih 55 m dolgih rotorskih lopatic. Če je bil Pranglov adapter za prevoz rotorskih lopatic VT doslej montiran samo na daljinsko upravljani samovozni transporter, se je tokrat prvič znašel na večosnem modularnem priklopniku v kombinaciji z vlačilcem na štirikolesni pogon. Sicer so samovozni moduli okretnejši, vendar pa se lahko pomikajo samo korakoma. Na preostali, 39 km dolgi poti bi bil torej prepočasen in negospodaren, hkrati pa bi preveč zaviral promet. Večosni modularni priklopniki so vendarle dosegali hitrosti do 30 km/h – in to kljub neverjetnim 73 m skupne dolžine transportnega sestava.
Visoka prilagodljivost kot prednost brez konkurence
Rotorske lopatice smo morali prepeljati pod skupno 86 električnimi ali telefonskimi vodi, zaradi česar lopatica ni mogla biti ves čas prevoza dvignjena pod kotom 60°. Zaradi visoke prilagodljivosti in okretnosti izbrane prevozne kombinacije smo morali dejansko odstraniti oz. prestaviti samo šest omenjenih vodov . Vse druge smo premagali s prilagodljivostjo. S tem smo obvladali logistični izziv.
Dodatni potisk pri posebej težkih komponentah
Glavno logistično točko smo postavili na pribl. 1.000 m nadmorske višine. Od tod je bilo treba komponente prepeljati do stojnih površin, pribl. osem kilometrov, delno po klancih z naklonom do 16 %. Te prevoze smo izvedli z 10-osnimi samovoznimi moduli in z vlačilci na štirikolesni pogon z večosnimi nizkopodnimi priklopniki. Da bi lahko premagali strmi dovoz v vetrno elektrarno, smo obstoječi kombinaciji za prevoz težkih komponent dodali potisno enoto. Tako smo morali dovoz le minimalno prilagoditi.
Montaža teleskopskega dvigala nosilnosti 500 t in rešetkastega dvigala nosilnosti 600 t
Predmontažo vetrnih turbin smo izvedli s teleskopskim dvigalom nosilnosti 500 t, glavno montažo pa z rešetkastim dvigalom nosilnosti 600 t. Popolno sodelovanje večglave ekipe je tudi pri tako kompleksnem podvigu privedlo do optimalne izvedbe. In tako smo lahko vsi skupaj, z dobrim načrtovanjem in popolnim sodelovanjem vseh udeleženih, dokončali vetrno elektrarno en teden pred zastavljenim rokom – kljub temu, da smo zaradi snega lahko začeli dva tedna pozneje, kot sprva dogovorjeno.