Parkirna hiša
Izziv
Učinkoviti postopki
Prangl je bil angažiran za zanimiv gradbeni projekt na severu Dunaja: logistični center Amazon v Großebersdorfu je bil razširjen z novim parkirnim objektom, visokim 14 metrov. Dela z dvigalom so morala biti izvedena kar najbolj učinkovito in časovno varčno. Največji izziv je bilo načrtovanje postopkov.
Naša rešitev
Dvigalo na gosenicah
Velikost in prilagodljivost uporabljene naprave sta bili ključni. Glavni igralec v tem velikem projektu je bilo dvigalo z rešetkasto roko s podvozjem goseničarja za vse terene z največjo nosilnostjo 280 ton, glavno roko največ 119,1 metra in največjo sistemsko dolžino 150,1 metra. S tem velikanom lahko brez težav dvignete tudi najtežje breme. Predvsem dejstvo, da je to dvigalo na gosenicah mogoče premikati tudi "pod obremenitvijo", je idealna naprava za tovrstne operacije. To močno olajša pozicioniranje dvignjenega blaga.
Veliko dvigalo v centru
Razviti koncept dviganja je določal, da se dvigalo na gosenicah premika samo v središču stavbe, ki se gradi. Po namestitvi in postavitvi (dolžina glavnega kraka 34 metrov in nastavljiva dolžina prečne ročice 38 metrov) je bil odpeljan približno 100 metrov do središča parkirne hiše, kjer je začel z delom. Prvi gradbeni del je vključeval razkladanje oziroma postavitev in montažo stebrov, ki so tehtali po 12 ton, dolgi 11 metrov in imeli premer 0,6 metra. Ta odsek je obsegal 4 osi s po 6 stolpci.
Ponavljanje delovnih korakov
V naslednjem koraku so bile nameščene in betonirane zmrzovalne obloge. Nato so prišli na vrsto povezovalni nosilci, težki po 11,9 tone (dolžina 7,6 metra, širina 1,9 metra, višina 0,5 metra), ki so morali biti nameščeni med stebri. Na to so bile nameščene prazne plošče (težke po 12,4 tone, dolge 18,50 metra, široke 1,2 metra, visoke 0,45 metra) za prvo nadstropje, in povezovalna fuga je bila ponovno betonirana z betonskim vozičkom. Postopki od namestitve nosilcev naprej so se postopoma ponavljali za vsako od treh nadstropij.
Štiri gradbene faze
Po zaključku te gradbene faze se je nadaljevalo z naslednjo, kjer so se izvajala enaka dela. Skupaj so bile štiri gradbene faze pri glavni zgradbi, ki je na koncu dosegla višino 14 metrov. Še posebej je bila zahtevna namestitev vogalnih stebrov, ki so imeli po 12 ton lastne teže, saj je gosenično dvigalo zaradi iztegnitve do 44 metrov skoraj doseglo meje svoje kapacitete. Vendar je natančno načrtovanje ekipe Prangl obrodilo sadove in so bila dela z dvigalom zaključena pravočasno ter v največje zadovoljstvo naročnika.