Leteči bager
Izziv
Rušenje v zraku
Na dunajski ulici Mariahilfer Straße trenutno vlada pestro gradbeno dogajanje. Rušenje nekdanje trgovine s pohištvom Leiner je trenutno v končni fazi. Pri tem je sodeloval tudi leteči bager, da bi tako pripravili prostor za veleblagovnico vseh presežkov.
Naša rešitev
Največje rušenje v središču mesta
Nekdanja hiša Leiner na dunajski ulici Mariahilfer Straße bo kmalu postala del zgodovine. Med poletjem bodo porušili vse, kar še je ostalo, da bo nastal prostor za sodobno tradicionalno veleblagovnico in hotel s poudarkom na življenjskem slogu. Doslej so tam delali bagri z več kot 30 metrov dolgimi ročicami in lastno maso do 80 ton. Kljub masivnosti lahko te visokotehnološke naprave s tal s popolno natančnostjo zajamejo stavbne strukture in jih z velike višine postavijo na tla.
Bager na jekleni žici
Visoka masa stacionarnih bagrov je bila tudi razlog, da so se strokovnjaki za rušenje odločili za spremembo strategije. Da bi lahko še naprej delali z bagri z izredno dolgimi ročicami (long fronts), bi morali etaže že obstoječe podzemne garaže podstaviti. To z novo, varčno metodo ni več potrebno. Z "letečim bagrom" je mogoče uporabljeno obremenitev zmanjšati na štiri do pet ton. Do septembra 2021 bomo od zgoraj navzdol prenesli 180.000 m³ "zaprtega prostora". To ustreza pribl. 50.000 tonam odpadnega gradbenega materiala in 2.200 tonam jekla.
Izjemna pozornost
Čeprav bo del stavbnega kompleksa porušen na običajen način, zlasti 16-tonski bager, ki visi na jekleni žici goseničnega dvigala nosilnosti 400 ton, vzbuja največ pozornosti. Na kljuki dvigala fiksirana "prosta teža" ima nalogo, da odstranjuje hišo od zgoraj in se tako rekoč prebija skozi njo. Ker medtem bager ves čas visi na goseničnem dvigalu, na stavbo deluje samo četrtina njegove mase. Da bi projekt lahko izpeljali, mora rumeni orjak doseči radij 80 metrov.
Natančnost pri postavljanju dvigala
Da bi izpolnili specifikacije strokovnjakov za rušenje, mora rumeni orjak preseči radij 80 metrov. Poleg tega mora biti mogoče mobilno dvigalo hitro prestaviti. V zelo ozkem prostoru so to idealne razmere za gosenično dvigalo tega razreda. Še posebej postavitev rešetkaste roke je predstavljala velik izziv, ker je bila na voljo samo ozka stranska ulica. Toda izjemna ekipa Prangl je tudi ta izziv natančno opravila in z deli je bilo mogoče pravočasno začeti.