Avtocestni most
Franz List
Izziv
Dviganje težkih delov mosta
Cestni koridor 5c je del pan-evropske avtocestne mreže, ki sever Evrope povezuje z Jadranom. Most se ponaša z dolžino 660 m in širino 29 m. Družba Prangl je prevzela premestitev 8 delov mosta s posamično težo do 225 t ter posamično dolžino do 51 m in širino do 6,5 m.
Naša rešitev
V središču gosenično dvigalo nosilnosti 650 t
Novi most čez Savo predstavlja stičišče avtocestnih mrež Hrvaške in ter Bosne in Hercegovine. Po končani gradnji bodo v vsako smer na voljo po trije vozni pasovi, po en odstavni pas in pas za pešce. Za izvedbo je družba Prangl uporabila gosenično dvigalo nosilnosti 650 t. S 50 tovornjaki smo vse komponente dvigala prepeljali na gradbišče – to je bila prava logistična mojstrovina. Ko je bilo veliko dvigalo v celoti postavljeno, je (brez tovora) v skupnem tehtalo pribl. 900 t.
Čezmejno usklajevanje
Posebnost tega projekta je bila, da je bilo gosenično dvigalo najprej nameščeno na bosanski strani gradbišča. Ker Bosna in Hercegovina ni v Evropski uniji, so bili tudi postopki novi in drugačni. Kajti to je bil prvi projekt družbe Prangl v Bosni in Hercegovini. Zahvaljujoč dobri pripravljenosti naše hrvaške ekipe je vse potekalo brezhibno. Znova je družba Prangl dokazala, da se v vsaki situaciji hitro znajde in poišče ustrezne rešitve za premagovanje lokalnih posebnosti.
Plato na Savi kot stojna površina velikega dvigala
Pod mostom na Savi so zgradili plato v obliki polotoka, ki je služil kot stojna in transportna površina posebej za naše veliko dvigalo. Ker Sava pogosto poplavlja, ni bil pod stalnim nadzorom le njen vodostaj, temveč tudi splošno stanje posebej zgrajenega platoja. V času mirovanja, med božičnimi prazniki smo dvigalo umaknili pred poplavami na varno mesto.
Velik izziv za dvižno ekipo
Skladišče predpripravljenih nosilcev mosta je bilo od mest namestitve oddaljeno pribl. 100 m. Zato je bilo treba rumenega velikana, s skupno težo (vklj. s tovorom) 1.125 t, vsakič premestiti. Dodatno smo morali za vsak element mosta sestaviti posebej zanj zasnovano obeso. Za vse te naloge je bila odgovorna dvižna ekipa na delovišču.
Odlično sodelovanje mednarodne ekipe
Vendar pa s samim dviganjem nismo naredili še nič. Gosenično dvigalo je dvignilo elemente mosta na pravo višino, kjer so še pol dneva ali cel dan viseli v zraku, da bi jih lahko natančno naravnali za namestitev. Šele nato so vsak element mosta postavili na ustrezno mesto in dokončno zavarili. Mednarodna ekipa se je na vsakem delovnem koraku odlično odrezala. Saj so delovni kolegi iz Slovenije, Hrvaške in Avstrije odlično sodelovali že pri načrtovanju. Tako smo znova dokazali, da lahko družba Prangl na vsaki lokaciji uspešno izvede svoje mednarodno priznane storitve.