Erdberg Steg
Izziv
102 metra jeklene konstrukcije namesto 84 metrov lesenega mostu
Po ogledu se je izkazalo, da je leseno konstrukcijo Erdberger Steg, ki povezuje 2. in 3. okrožje Dunaja, poškodovalo vreme, temperaturna nihanja in vdor vlage. Mesto Dunaj se je zato odločilo stari most razstaviti in ga nadomestiti z novim. Pranglu so bila zaupana zahtevna dvižna dela.
Naša rešitev
Poškodovan lesen most
Erdberger Steg, ki je bil zgrajen leta 2003 na mestu zadnjega pomola na Donavskem kanalu, je zelo pomemben za pešce in kolesarje. Prečkanje najbližjih mostov pomeni precejšen ovinek. Odločitev o zamenjavi poškodovane lesene konstrukcije z novo, sodobnejšo, trpežnejšo jekleno konstrukcijo je bila sprejeta z velikim odobravanjem – še posebej, ker naj bi uporabno širino mostu povečali s 3,3 metra na največjo možno širino 4,2 metra. Pri prenovi brvi so se zanašali na preverjeno kakovost podjetja Prangl..
Poseben koncept dviganja
Že vnaprej je bilo jasno, da bo odstranjevanje starih lesenih elementov oteženo – po eni strani zaradi dimenzij in teže, po drugi strani pa zaradi nesimetrične obremenitve. Za glavne dvige je ekipa Prangl izbrala dve 500-tonski teleskopski dvigali, ki so ju postavili na vsako brežino. Parkirne površine je bilo treba posebej pripraviti za varno postavitev žerjavov. Priprava žerjavov je zahtevala tudi poseben koncept: za kompenzacijo asimetrije med dvigovanjem je bilo treba kombinirati različne vrste kavljev. Prvi korak pri demontaži je bila nosilna konstrukcija.
22 ton, 42 metrov
Obe dvigali sta morali z mesta na obali dvigniti 42 metrov dolg, 3,5 metra širok in 22 ton težak del. Sledil je dvig nosilne A-konstrukcije. Ti elementi so bili dolgi 29 metrov, široki 3,8 metra in težki 13 ton. Dviganja niso bila zelo lahka, saj so bili deli med seboj povezani zaradi tukaj uporabljene konstrukcije in je bilo potrebno dvige opraviti drugače, da so sprostili povezavo. Pomagala sta 95-tonsko teleskopsko dvigalo s košaro za ljudi in 60-tonsko teleskopsko dvigalo.
Montaža nove jeklene konstrukcije
Nekaj dni kasneje je Prangl dokončal gradnjo novega mostu, ki je zdaj jeklen. Ker je nova konstrukcija sestavljena samo iz dveh komponent – vsaka je dolga 51 metrov, široka 5,2 metra in tehta 70 ton – so z velikimi dvigali, ki so na voljo, most lahko sestavili v samo dveh dvigih. Ko je prvi del dvignjen, se pritrdi na obalo. Nato je prišel drugi del z druge strani. Na koncu so na sredini zvarjeni. Kljub zahtevnemu izzivu je ekipa Prangl to nalogo rešila z lahkoto.