December 2021

Dunajski muzej

2021: Sanacija in razširitev dunajskega muzeja Wien Museum na trgu Karlsplatz bosta stali 108 milijonov EUR. V projektu je dejavno sodelovalo tudi podjetje Prangl.
Država:Avstrija
Kraj:Dunaj
Obdobje:04.11.2021 – 06.12.2021
Skrbnik:Andreas Wagner
Armin Ampferer
Schmidt Jochen
Giuffrida Roberto

Izziv

Težko delo za vrhunsko arhitekturo

Z adaptacijo dunajskega muzeja Wien Museum bo arhitektonske preobrazbe deležen tudi trg Karlsplatz. Kako je mogoče jeklena predalčja nadstandardnih dimenzij s Koroškega prestaviti v mestno jedro Dunaja? In kako jih je mogoče dvigniti na stavbo arhitekta Oswalda Haerdtla, ki je bila zasnovana leta 1959?

Naša rešitev

Deset posebnih prevozov

Naloga je zahtevala deset posebnih prevozov, da smo lahko različna jeklena predalčja s Koroškega premestili na Dunaj. Teh deset prevozov smo izvedli s sedmimi različnimi kombinacijami naprav, pri čemer je bila največja transportna enota 4-osni vlačilec s 14-osnim transportnim modulom za prevoz težkega tovora. Na ta način smo prepeljali največji del, ki je v širino meril 6,4 metra in v dolžino 40 metrov, tehtal pa je 108 ton. Iz tega izpeljane transportne dimenzije so bile še impresivnejše: 47,5 metra dolžine, 6,4 metra širine in 4 metre višine ter slabih 200 ton skupne mase.  

Optimalna oprema za posebni transport

Poleg izvedbe prevoza so bili rumeni strokovnjaki odgovorni tudi za celotno načrtovanje poti, obsežno pridobivanje dovoljenj in prilagoditve na transportni poti. Že v marcu 2021 so se začela pripravljalna dela za ta spektakularen podvig. Na začetku je bilo v ospredju vprašanje primerne opreme. Še posebej zaradi poteka poti in prevoza skozi dunajsko mestno jedro je bilo treba pri transportni tehniki preveriti, ali lahko ponudi optimalne vozne lastnosti in ustrezno okretnost v zavojih. Na koncu smo uporabili posebno opremo, ki je v Avstriji edinstvena.

Edina transportna pot

Zaradi zelo velikih transportnih dimenzij je bilo načrtovanje poti zelo kompleksno. Bistveni dejavnik so pri tem zaradi rovov podzemne železnice in podzidij na Dunaju bile omejitve teže. Da bi bil prevoz skozi Dunaj sploh mogoč, je bilo treba izvesti gradbene ukrepe, katerih stroški so v evrih segali v šestmestno območje. Zaradi gradbišča na avtocesti A2 neposredna pot po avtocesti ni bila mogoča. Na koncu se je bilo treba gradbišču izogniti po poti skozi Slovenijo. Zato je bilo treba prilagoditi mejni prehod pri karavanškem predoru. Zaradi še enega gradbišča smo morali ubrati še dodatno nadomestno pot. 

Optimalna tehnika dviga

Prevoze težkega tovora do dunajskega trga Karlsplatz je vodilo osem spremljevalnih vozil. Na cilju je tovor prevzelo gosenično dvigalo nosilnosti 600 ton in s sistemsko dolžino 84 metrov. Nekatera predalčja smo dvignili neposredno, druga pa so prej še sestavili na tleh. Najtežji jekleni element je tehtal 165 ton. Da bi veliko dvigalo velikosti enodružinske hiše lahko namestili med stavbama mestnega jedra in v bližini jaška podzemne železnice, smo morali izvesti kar nekaj ukrepov, med drugim zaporo ceste in številne prepovedi zaustavljanja, upoštevati pa smo morali še oddaljenost od uličnih svetilk in premestiti kolesarsko stezo.

Dopolnilna tehnika dviga

Postavljanje velikega dvigala je bilo časovno natančno določeno in je sledilo strogemu vrstnemu redu. Zaradi prostorske stiske je bilo treba vsa dela izvesti ravno ob pravem času. Bistveno je bilo tudi predvideno mesto postavitve za gosenično dvigalo. Vendarle je rumeni orjak tehtal 750 ton. Zato smo cesto zasuli in nato popolnoma obložili s podlogami za bagre iz trdega lesa. Kompleksna logistika dvigovanja je bila dopolnjena s teleskopskim dvigalom nosilnosti 500 ton, ki je za približno teden in pol nadomestilo gosenično dvigalo. S sistemsko dolžino 79,2 metra je na dveh različnih mestih uspešno opravilo zadnje dvige. Zaradi zelo dobrega sodelovanja vseh sodelujočih že pred začetkom del je ta edinstveni projekt bil uspešno zaključen.

Prangl združuje staro in novo!
Rene PeischlTechnische Besichtigung

Piškotki

Ta spletna stran uporablja tehnično nujno potrebne piškotke. Za prikaz videoposnetkov potrebujemo vaše soglasje za prenos funkcionalnih piškotkov. Z vašim privoljenjem v prenos funkcionalnih piškotkov zajemamo anonimizirane podatke o uporabniškem vedenju, da bo naša spletna stran prijaznejša uporabnikom. Za več informacij kliknite našo Izjavo o varstvu podatkov.