Stiskalnica
Izziv
155 ton teže in doseg 21 metrov
Naloga ekipe Prangl je bila: razkladanje stiskalnice iz ladje v koprskem pristanišču, luški pretovor in transport delov iz pristanišča na okoli 200 kilometrov oddaljeno gradbišče v Brežicah. Dvižni parametri so bili izziv: 155 ton neto teže najtežjega dela z delovnim radijem mobilnega dvigala 21 metrov.
Naša rešitev
Izbira popolne opreme
Izbira pravih strojev za dvigovanje in transport je bila bistvena za uspešno izvedbo projekta. Izbira pravega tipa dvigala je bila težavna, saj je moralo biti sposobno dvigniti komponente z ladje in zagotoviti čim večjo ekonomičnost. 600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko se je izkazal za popolno rešitev: dvigne lahko ogromno težo in ima dovolj zmogljivosti za razkladanje. Za postavitev velikega dvigala smo uporabili 130-tonsko teleskopsko dvigalo. Za cestni prevoz smo uporabili 4-osne vlačilce z modularnimi 14-osnimi kombinacijami in 3-osne vlačilce z 3-osnimi in 7-osnimi polpriklopniki.
600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko
600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko je bilo prepeljano iz sedeža podjetja Prangl na Dunaju v koprsko pristanišče. Z ladje smo morali raztovoriti skupno devet delov stiskalnice. Posamezne teže komponent so bile med 50 in 155 tonami. Največja komponenta je bila dimenzij 9,90 x 4,97 x 3,75 metra, najmanjša pa 5,20 x 2,00 x 3,50 metra. Ekipa Prangl in dvigalo z rešetkasto roko sta opravila odlično delo. Sestavne dele smo postopoma nalagali na čakajoče tovornjake – najtežje dele s težo 155, 151 in 138 ton na 4-osne vlačilce s 14-osnimi težkimi kombinacijami.
Usklajevanje logistike poti
Po nalaganju komponent na tovornjake je konvoj krenil proti gradbišču v Brežicah. Približno 200 kilometrov dolgo traso je bilo treba vnaprej natančno preveriti, ali je primerna. Ker je bilo usklajevanje celotne logistike na tej poti velik izziv za težke transporte, je bilo potrebno skrbno upoštevati številne vidike. To vključuje organizacijo zunanjih spremljevalnih vozil ali potrebno policijsko spremstvo, poleg samega poteka trase. Poskrbeti je bilo treba tudi za odstranitev prometnih znakov oziroma dvig žic nivojskih prehodov po potrebi.
Uspešno doseganje cilja zahvaljujoč ekipnemu delu
Dobro načrtovanje in priprava je zagotovilo, da je transport potekal brez večjih incidentov kljub težkim razmeram. In to kljub dejstvu, da je bila višinska omejitev na poti 4,62 metra, najvišji težki transporter pa je bil visok 4,60 metra. Vendar pa je bila razlika v višini dveh centimetrov dovolj, da se premaga to oviro - zelo previdno, seveda. Sodelovanje vseh vpletenih je bilo odlično, in vse komponente so pravočasno in nepoškodovane dosegle svoj cilj v Brežicah.