December 2023

Stiskalnica

Podjetje Prangl Slovenija se je ukvarjalo z luškim pretovorom in težkim transportom stiskalnice za avtomobilsko industrijo.
Država:Slovenija
Kraj:Koper – Brežice
Obdobje:08.12.2023 – 19.12.2023
Skrbnik:Damir Kralj

Izziv

155 ton teže in doseg 21 metrov

Naloga ekipe Prangl je bila: razkladanje stiskalnice iz ladje v koprskem pristanišču, luški pretovor in transport delov iz pristanišča na okoli 200 kilometrov oddaljeno gradbišče v Brežicah. Dvižni parametri so bili izziv: 155 ton neto teže najtežjega dela z delovnim radijem mobilnega dvigala 21 metrov.

Naša rešitev

Izbira popolne opreme

Izbira pravih strojev za dvigovanje in transport je bila bistvena za uspešno izvedbo projekta. Izbira pravega tipa dvigala je bila težavna, saj je moralo biti sposobno dvigniti komponente z ladje in zagotoviti čim večjo ekonomičnost. 600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko se je izkazal za popolno rešitev: dvigne lahko ogromno težo in ima dovolj zmogljivosti za razkladanje. Za postavitev velikega dvigala smo uporabili 130-tonsko teleskopsko dvigalo. Za cestni prevoz smo uporabili 4-osne vlačilce z modularnimi 14-osnimi kombinacijami in 3-osne vlačilce z 3-osnimi in 7-osnimi polpriklopniki.

600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko

600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko je bilo prepeljano iz sedeža podjetja Prangl na Dunaju v koprsko pristanišče. Z ladje smo morali raztovoriti skupno devet delov stiskalnice. Posamezne teže komponent so bile med 50 in 155 tonami. Največja komponenta je bila dimenzij 9,90 x 4,97 x 3,75 metra, najmanjša pa 5,20 x 2,00 x 3,50 metra. Ekipa Prangl in dvigalo z rešetkasto roko sta opravila odlično delo. Sestavne dele smo postopoma nalagali na čakajoče tovornjake – najtežje dele s težo 155, 151 in 138 ton na 4-osne vlačilce s 14-osnimi težkimi kombinacijami.

Usklajevanje logistike poti

Po nalaganju komponent na tovornjake je konvoj krenil proti gradbišču v Brežicah. Približno 200 kilometrov dolgo traso je bilo treba vnaprej natančno preveriti, ali je primerna. Ker je bilo usklajevanje celotne logistike na tej poti velik izziv za težke transporte, je bilo potrebno skrbno upoštevati številne vidike. To vključuje organizacijo zunanjih spremljevalnih vozil ali potrebno policijsko spremstvo, poleg samega poteka trase. Poskrbeti je bilo treba tudi za odstranitev prometnih znakov oziroma dvig žic nivojskih prehodov po potrebi.

Uspešno doseganje cilja zahvaljujoč ekipnemu delu

Dobro načrtovanje in priprava je zagotovilo, da je transport potekal brez večjih incidentov kljub težkim razmeram. In to kljub dejstvu, da je bila višinska omejitev na poti 4,62 metra, najvišji težki transporter pa je bil visok 4,60 metra. Vendar pa je bila razlika v višini dveh centimetrov dovolj, da se premaga to oviro - zelo previdno, seveda. Sodelovanje vseh vpletenih je bilo odlično, in vse komponente so pravočasno in nepoškodovane dosegle svoj cilj v Brežicah.

Tam, kjer drugi vidijo izziv, mi vidimo pot do uspeha.
Damir KraljVodja projekta

Piškotki

Ta spletna stran uporablja tehnično nujno potrebne piškotke. Za prikaz videoposnetkov potrebujemo vaše soglasje za prenos funkcionalnih piškotkov. Z vašim privoljenjem v prenos funkcionalnih piškotkov zajemamo anonimizirane podatke o uporabniškem vedenju, da bo naša spletna stran prijaznejša uporabnikom. Za več informacij kliknite našo Izjavo o varstvu podatkov.