Kolesarska brv
Marko Hadjar
Izziv
Posebna vrsta mostne konstrukcije
Nova kolesarska pot v Sloveniji naj bi poskrbela za večjo varnost. 2,2 milijona evrov vreden projekt občine Medvode, podprt s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj, je končno zaključen: rumeni strokovnjaki so na sotočju Sore in Save izvedli dvig in postavitev kolesarske brvi čez reko Savo.
Naša rešitev
Dokončanje kolesarske poti
Kolesarska pot Medvode – Pirniče – Vikrče se začne v Vikrčah na meji z Mestno občino Ljubljana in vodi najprej v Pirniče. Nato se spusti do Save in ob reki proti Medvodam. Občina Medvode je kolesarsko pot, dolgo dobrih 6 kilometrov, dopolnila z izgradnjo kolesarske brvi čez Savo med knjižnico in občinsko hišo v središče vasi. Vključno z vzponom in spustom je most dolg 138 metrov. Priprave na njeno izgradnjo so se začele že februarja 2022. Natanko leto kasneje je bila s pomočjo podjetja Prangl tudi narejena.
600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko
Da bi zaščitili naravo in preprečili poseganje v strugo reke Save, so se projektanti odločili, da na sredini mostu ne bodo postavili podpore. 61-tonski kolesarski most je sestavljen iz ene same 83 metrov dolge komponente, ki jo je bilo treba dvigniti na svoje mesto. Izbira pravih enot je vedno osnova za uspeh tako zapletenih projektov dviganja. Optimalna rešitev v tem primeru: 600-tonsko dvigalo z rešetkasto roko z glavno roko 84 metrov in skupno težo 570 ton. Ker to dvigalo ni samo dovolj močno, ampak omogoča tudi hitro montažo in demontažo.
Dvig in postavitev
Zraven dvigala z rešetkasto roko je kot pomočnik delovalo tudi 95-tonsko teleskopsko dvigalo s 60-metrsko glavno roko in zgibno delovno ploščadjo z 20-metrsko delovno višino, nosilnostjo 230 kg in 12-metrskim bočnim dosegom. Avtodvigala so bila zelo skrbno nameščena, most pazljivo dvignjen in nato postavljen v končni položaj. Po tem so se monterji lahko lotili dela in pritrdili most. Zahvaljujoč strokovnosti ekipe Prangl je bilo delo opravljeno v največje zadovoljstvo naročnika.